COMPLET Curs vetlladors/es d'infants amb NEE CASTELLAR DEL VALLÈS

Dates: del 27 fins al 29 de maig del 2022 (o fins exhaurir places)*

*Totes les formacions són per a persones majors de 18 anys. L’assignació de places a cada formació es farà per ordre de preinscripció. En el cas que el nombre de sol·licituds sigui superior al nombre de places es prioritzaran les persones empadronades al municipi.

Dies de curs: 27, 28 i 29 de maig

Horari del curs: divendres de 16.30 a 20.30 hores, dissabtes i diumenges de 10 a 14 i de 15 a 19 hores. 

Lloc: La Fàbrica - Equipament juvenil    Adreça | C. de Portugal, 2D

Preu: gratuït

Data límit inscripció: 13/05/2022 (o fins a exhaurir places).

Edat mínima: 18 anys

 

 OBJECTIUS del curs

  • Sensibilitzar les persones que fan el curs en el marc de la diversitat funcional
  • Donar un petit marc teòric sobre educació especial i de les tasques i funcions del vetllador/a d’infants amb NEE, en àmbits d’educació formal i no-formal.
  • Donar eines per tractar de forma adequada a les persones amb diferents tipus de diversitat funcional
  • Saber adaptar activitats per tal que els infants i joves amb NEE puguin participar
  • Donar eines per trobar l’equilibri i arribar a la inclusió real als espais de lleure i a les escoles on treballin com a vetlladors/es
  • Capacitar els participants en les competències bàsiques per fer de vetllador/a d’infants amb NEE, en àmbits d’educació formal i no-formal.
  • Reflexionar sobre la importància del treball conjunt entre tots els agents implicats

 

Quin títols'obté?

Els alumnes que superen el curs obtenen el diploma oficial de Vetllador/a d’infants amb NEE, expedit per l’Aula d'Esplai del Vallès* que certifica l'assistència i aprofitament del curs.

*Escola de formació reconeguda per la Generalitat de Catalunya (DGJ) amb número de registre 6.

 

Què es treballarà en el curs?

 

BLOC 1: SENSIBILITZACIÓ I TREBALL (4h)

1. El vetllador/a, marc legal

2. Diferència entre integració i inclusió

3. Anàlisi social actual sobre la diversitat funcional

 

BLOC 2: DIVERSITAT FUNCIONAL (8h)

4. Tipus de diversitat funcional freqüent

  • Psíquiques: TDAH I TEA
  • Físiques
  • Sensorials

5. Perfil de les famílies i tipus de col·laboració indicada amb els agents educatius

 

BLOC 3: ELS INFANTS, COM ACTUAR? (4h)

6. Les conductes disruptives

7. Actuació dels monitors/es:  Educació emocional i diversitat funcional

8. Sensibilització dels infants

 

BLOC 4: ACTIVITATS (4h)

9. Quines activitats podem dur a terme

10. Les activitats adaptades

11. Sistemes de comunicació alternativa

Tipus formació

Pre Inscripció

Missatge d'estat

Preinscripció tancada