Data límit inscripció: fins al 21 d'abril de 2022 (o fins exhaurir places)
Dates: 25, 26, 27, 28, 29 d'abril de 2022
Horari classes: de 16:00 a 20:00 h
Lloc: Aula d’Esplai del Vallès. C/ Major, 70 (08208 Sabadell)
Preu: 90 €
Exalumnes: 80 €
Edat mínima: 18 anys
OBJECTIUS del curs
- Sensibilitzar les persones que fan el curs en el marc de la diversitat funcional
- Donar un petit marc teòric sobre educació especial i de les tasques i funcions del vetllador/a d’infants amb NEE, en àmbits d’educació formal i no-formal.
- Donar eines per tractar de forma adequada a les persones amb diferents tipus de diversitat funcional
- Saber adaptar activitats per tal que els infants i joves amb NEE puguin participar
- Donar eines per trobar l’equilibri i arribar a la inclusió real als espais de lleure i a les escoles on treballin com a vetlladors/es
- Capacitar els participants en les competències bàsiques per fer de vetllador/a d’infants amb NEE, en àmbits d’educació formal i no-formal.
- Reflexionar sobre la importància del treball conjunt entre tots els agents implicats
Quin títols'obté?
Els alumnes que superen el curs obtenen el diploma oficial de Vetllador/a d’infants amb NEE, expedit per l’Aula d'Esplai del Vallès* que certifica l'assistència i aprofitament del curs.
*Escola de formació reconeguda per la Generalitat de Catalunya (DGJ) amb número de registre 6.
Què es treballarà en el curs?
BLOC 1: SENSIBILITZACIÓ I TREBALL (4h)
1. El vetllador/a, marc legal
2. Diferència entre integració i inclusió
3. Anàlisi social actual sobre la diversitat funcional
BLOC 2: DIVERSITAT FUNCIONAL (8h)
4. Tipus de diversitat funcional freqüent
- Psíquiques: TDAH I TEA
- Físiques
- Sensorials
5. Perfil de les famílies i tipus de col·laboració indicada amb els agents educatius
BLOC 3: ELS INFANTS, COM ACTUAR? (4h)
6. Les conductes disruptives
7. Actuació dels monitors/es: Educació emocional i diversitat funcional
8. Sensibilització dels infants
BLOC 4: ACTIVITATS (4h)
9. Quines activitats podem dur a terme
10. Les activitats adaptades
11. Sistemes de comunicació alternativa